LECTURA 28/3/16, Lluc 7:1-10, DIOS EN SANDALIAS (163)

Incident a Cafarnaüm
(Jesús i el centurió)
Un home digne



Quan Jesús hagué acabat de dir totes aquestes paraules davant el poble que l'escoltava, va entrar a Cafarnaüm. El criat d'un centurió estava malalt, a punt de morir. El centurió l'apreciava molt i, quan sentí parlar de Jesús, li va enviar alguns notables dels jueus a demanar-li que vingués a salvar el seu criat. Quan arribaren on era Jesús, el suplicaven amb insistència dient:
--Es mereix que li concedeixis això, perquè estima el nostre poble i és ell qui ens ha construït la sinagoga.
Jesús se n'anà amb ells. No era gaire lluny de la casa, quan el centurió li va enviar uns amics a dir-li:
--Senyor, no et molestis: jo no sóc digne que entris a casa meva, i per això ni tan sols m'he considerat digne de venir a trobar-te; digues una paraula i el meu criat es posarà bo. Perquè jo mateix, que estic sota les ordres d'un altre, tinc soldats a les meves ordres. I a un li dic: "Vés-te'n", i se'n va, i a un altre: "Vine", i ve, i al meu criat li mano: "Fes això", i ho fa.
Quan Jesús ho sentí, es va omplir d'admiració per aquell home; es girà cap a la gent que el seguia i digué:
--Us asseguro que ni a Israel no he trobat tanta fe.
10 Quan els enviats tornaren a la casa van trobar que el criat estava restablert.




PREGUNTES- REFLEXIÓ

La nostra propera aventura serà acompanyar Jesús quan un enturió li demana auxili. Et convido a que facis teva la següent pregària:
"Senyor, estic tan agraït pels homes que decidiren preservar, als evangelis, el relat de la teva vida a la terra. Quan innombrables són els tresors que es troben en ells per a la meva vida! Gràcies, també, perquè m'has donat la possibilitat de meditar en el text, assegut als teus peus, obrint els meus ulls a la realitat del regne. Beneeixo el teu preciós nom. Amén"
Llegeix el passatge i igual com t'he animat en altres reflexions, intenta captar el detall de l'encontre. Cerca, per mitjà de l'acció de l'Esperit, participar d'aquest encontre entre Jesús i els enviats del centurió.


Per un millor aprofitament de les lectures, us recomanem els comentaris del llibre que estem seguint, DIOS EN SANDALIAS, de Christopher Shaw, editorial Tindale House Publishers INC

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada