LECTURA 25/11/13 SALM: 50

Parla el Senyor, Déu dels déus

50
Salm. Del recull d'Assaf.
Parla el Senyor, Déu dels déus,
convoca la terra de llevant fins a ponent.
Des de Sió, ciutat meravellosa,
Déu resplendeix.
Ve el nostre Déu, i no callarà.
Un foc devorador li va al davant,
al voltant d'ell es congria la tempesta.
De dalt estant convoca cel i terra
al judici del seu poble:
«Aplegueu els meus fidels,
que amb l'ofrena d'una víctima
van concloure amb mi una aliança.»
El cel proclama la seva justícia,
és Déu mateix qui judica: Pausa
«Escolta, poble meu, que et vull parlar;
Israel, jo testifico contra tu:
Jo sóc el Senyor, el teu Déu.
»No és pas pels sacrificis que et reprenc:
sé que no et canses d'oferir holocaustos.
¿Acceptaré vedells de casa teva
o bocs dels teus ramats,
10 quan són meus els animals feréstecs
i tinc molt de bestiar per les muntanyes?
11 Conec d'un a un els ocells que van pels cims
i són meus els animals més petits del camp.
12 »Si tenia fam, no t'ho diria:
és ben meu el món i tot el que s'hi mou.
13 ¿Et creus que menjaré carn de vedells
i beuré la sang dels bocs?
14 »Ofereix-me víctimes d'acció de gràcies,
compleix el que has promès a l'Altíssim,
15 invoca'm en dies de perill;
jo et salvaré i tu em glorificaràs.»
16 A l'home injust, Déu li diu:
«Per què parles tant dels meus preceptes
i t'omples la boca amb la meva aliança,
17 tu que no acceptes la correcció
i tant se te'n dóna del que et mano?
18 »Si veus un lladre, t'hi avens,
trobes els adúlters i t'hi ajuntes.
19 Obres els llavis per dir mal,
la teva llengua maquina enganys;
20 t'asseus a malparlar dels teus germans,
a difamar els teus parents.
21 »He de callar mentre fas tot això?
Et pensaves que seria com tu?
Te n'acuso, t'ho retrec a la cara.
22 Enteneu-ho bé, els qui no feu cas de mi:
si us clavo les urpes, ningú no us salvarà.
23 »El qui ofereix víctimes d'acció de gràcies
reconeix la meva glòria.
Jo mostraré la salvació
a l'home que viu honradament.»

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada