LECTURA 11/11/13 SALM: 40

Tenia posada l'esperança en el Senyor

40
Per al mestre de cor. Del recull de David. Salm.
Tenia posada l'esperança en el Senyor,
i ell, inclinant-se cap a mi,
ha escoltat el meu clam.
M'ha tret de la fossa profunda,
del llot i del fangar.
Ha plantat els meus peus sobre la roca
i m'hi sento segur.
Ha inspirat als meus llavis un càntic nou,
un himne de lloança al nostre Déu.
Tots els qui ho veuen veneren el Senyor
i posen en ell la confiança.
Feliç l'home que confia en el Senyor
i no busca l'ajut dels idòlatres,
que es refien d'esperances enganyoses!
Com has pensat en nosaltres,
Déu incomparable!
Quantes meravelles has fet,
Senyor, Déu meu!
Si em proposava d'explicar-les,
no les podria ni comptar.
Tu m'has dit a cau d'orella
que no vols oblacions ni sacrificis,
que no demanes holocaust ni expiació.
Per això et dic: «A tu em presento,
en el llibre hi ha escrit el que has fet per mi.
Déu meu, vull fer la teva voluntat:
guardo la teva llei al fons del cor.»
10 Anuncio amb goig la salvació
a tot el poble reunit.
No puc deixar d'anunciar-la;
tu prou que ho saps, Senyor.
11 No he amagat la teva salvació
dins el meu cor;
he fet conèixer el teu ajut fidel,
la lleialtat del teu amor,
a tot el poble reunit.
12 I tu, Senyor, no apartis la teva misericòrdia;
que el teu amor fidel em guardi sempre.
13 Són tants els mals que m'envolten
que no es poden ni comptar.
Les meves culpes em cauen al damunt;
de tantes que són, en perdo el compte;
són més que els cabells del meu cap,
i em fallen les forces.
14 Senyor, vine a ajudar-me,
cuita a defensar-me, Senyor!
15 Que quedin defraudats i avergonyits
els qui volen la meva mort.
Que se'n tornin confosos
els qui s'alegren dels meus mals.
16 Que quedin muts de vergonya
els qui em diuen: «Massa poc!»
17 Que puguin alegrar-se i celebrar-ho
els qui et cerquen de debò;
que els qui estimen la teva obra salvadora
puguin dir sempre: «És gran, el Senyor!»
18 Jo sóc pobre i desvalgut,
però el Senyor pensa en mi.
Ets tu qui m'ajuda i m'allibera.
Déu meu, no triguis més!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada