LECTURA DISSABTE 10/6/17 JAUME 3 i SALM 135


Dissabte 10 de Juny

Jaume 3
Germans meus, no us poseu tots a fer de mestres. Tingueu per cert que nosaltres, els mestres, serem judicats amb més rigor, ja que tots ensopeguem sovint. I si algú, parlant, no ensopega mai, vol dir que és un home perfecte, capaç de dominar tot el seu cos. Quan posem la brida a la boca dels cavalls perquè ens obeeixin, podem governar tot el seu cos. Fixeu-vos també en les naus: encara que siguin grans i les empenyin vents forts, amb un petit timó el pilot les governa cap on vol. Igualment la llengua, que és un membre ben petit del cos, es gloria de grans coses. Mireu com un foc de no res encén un bosc molt gran. I la llengua és un foc, tot un món de malícia; és un més dels membres del cos, però fa impur tot el cos; inflama la roda de la vida i al final és inflamada per l'infern. Els homes han domat i domen tota mena de bèsties salvatges i d'ocells, de rèptils i d'animals marins, però no hi ha home capaç de domar la llengua: és un mal que no es domina, va plena de verí mortal. Amb la llengua beneïm el Senyor, el nostre Pare, i amb la llengua maleïm els homes, fets a imatge de Déu. 10 D'una mateixa boca surten benedicció i maledicció. Germans meus, no convé pas que sigui així. 11 ¿Poden rajar pel mateix forat de la font aigua dolça i aigua amarga? 12 ¿És que una figuera, germans meus, pot fer olives, o una parra, figues? L'aigua dolça no pot pas sortir d'una font salada.
13 ¿Qui de vosaltres es té per savi i entès? Que demostri amb un bon comportament que la saviesa omple de dolcesa les seves obres! 14 Però si teniu el cor ple de gelosies amargues i de rivalitats, deixeu de gloriar-vos i de mentir, ja que així perjudiqueu la veritat. 15 Aquesta saviesa no ve de dalt, sinó de la terra, de les passions, dels dimonis. 16 Perquè on hi ha gelosies i rivalitats hi ha desordre i tota mena de males accions. 17 En canvi, la saviesa que ve de dalt, primer de tot és pura; després, pacífica, amable, dòcil, plena de misericòrdia i de bons fruits, sense parcialitat ni hipocresia. 18 El fruit de la justícia neix de la llavor que han sembrat en esperit de pau els qui treballen per la pau.


Salm 135

Los ídolos de los gentiles son plata y oro,
hechura de manos humanas:
tienen boca y no hablan,
tienen ojos y no ven,
tienen oídos y no oyen,
ni siquiera hay aliento en su boca.
¡Sean como ellos sus fabricantes,
los que confían en ellos!


Una de las máximas en antropología es que los pueblos se moldean a la imagen de los dioses que adoran. De este modo, pueblos que veneran deidades guerreras son belicosos y sanguinarios y carentes de piedad.
El dios que adoremos moldeará y configurará nuestro carácter y personalidad. Al hablar de dios, lo hago en el sentido amplío, no únicamente en el sentido religioso. Martín Lutero, el reformador alemán, afirmaba que dios es cualquier cosa que ocupa el primer lugar en nuestro corazón.
Con esta definición tan amplia no debería ser excesivamente difícil identificar qué o quién es nuestro dios. Una vez identificado, podemos pensar en las consecuencias de moldearnos a la imagen de ese dios. Nuestra deidad, aunque nos declaremos nominalmente seguidores de Jesús, puede ser el dinero, el poder, el sexo, el control, el trabajo, la influencia, la posición, la iglesia, la denominación, y un largo etcétera que sería imposible de mencionar.
¿En qué nos estamos convirtiendo? ¿Qué influencia está teniendo sobre nuestra vida, personalidad, carácter, prioridades, estilo de vida en general, el dios al que adoramos? Asegurarnos que tenemos centrada nuestra adoración en el objeto correcto es una cuestión vital pues, tal vez, sin darnos cuenta nos estamos convirtiendo en auténticos monstruos.
Un principio
Nos convertimos en aquello que adoramos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada