LECTURA DIVENDRES 30/6/17 FILEMÓN 1 i GÈNESI 2

Divendres 30 de Juny

Filemón 1
Pau, presoner per causa de Jesucrist, i el germà Timoteu, a Filèmon, el nostre estimat col·laborador, a la germana Àpfia, a Arquip, company nostre en el combat, i a l'església que es reuneix a casa teva. Us desitgem la gràcia i la pau de part de Déu, el nostre Pare, i de Jesucrist, el Senyor.
Dono gràcies al meu Déu i em recordo sempre de tu en les meves pregàries, ja que sento parlar de l'amor i de la fe que tens per Jesús, el Senyor, i a favor de tot el poble sant. Demano que la generositat de la teva fe sigui prou eficaç perquè donis a conèixer tot el bé que podem fer pel Crist. Germà, he tingut una gran alegria i un gran consol quan he sabut que el teu amor ha alleujat els cors dels sants fidels.
Per això, encara que tindria en el Crist tota la llibertat de manar-te el que has de fer, prefereixo demanar-t'ho en nom de l'amor. Jo, Pau, ancià com sóc, i ara, a més, presoner per causa de Jesucrist, 10 et faig una súplica a favor d'Onèsim, el meu fill, que he engendrat en la fe estant a la presó. 11 En altre temps ell et va ser inútil, però ara ens és ben útil a tu i a mi. 12 Te'l torno a enviar, com si t'enviés el meu propi cor. 13 M'hauria agradat de retenir-lo al meu costat, perquè em servís en lloc teu mentre sóc a la presó per causa de l'evangeli, 14 però no he volgut fer res sense el teu consentiment: no desitjaria que fessis aquest favor per força, sinó de bon grat. 15 Qui sap si Onèsim es va separar un moment de tu perquè ara el recobris per sempre! 16 I no ja com un esclau, sinó molt més que això: com un germà estimat. Ho és moltíssim per a mi, però molt més ho ha de ser per a tu, tant humanament com en el Senyor.
17 Per tant, si em tens per germà en la fe, rep-lo com si fos jo mateix. 18 I si t'ha perjudicat o et deu alguna cosa, carrega-ho al meu compte. 19 Jo, Pau, t'escric ara amb la meva pròpia mà: t'ho pagaré jo mateix, tot i que podria recordar-te el deute que tens amb mi, i que és la teva mateixa persona. 20 Sí, germà, fes que en el Senyor pugui rebre de tu aquesta satisfacció. Per amor de Crist, dóna al meu cor aquest descans!
21 T'escric confiant en la teva obediència, segur que faràs encara més del que et demano. 22 D'altra banda, prepara'm allotjament, perquè espero que les vostres oracions obtindran que pugui venir-vos a trobar.
23 Et saluden Èpafres, company meu de presó en Jesucrist, 24 Marc, Aristarc, Demes i Lluc, els meus col·laboradors.
25 Que la gràcia de Jesucrist, el Senyor, sigui amb el vostre esperit.


Gènesi 2

Para el séptimo día Dios había concluido su obra y descansó de todo lo que había hecho. Y bendijo Dios el día séptimo y lo declaró día sagrado, porque en ese día descansó Dios de toda su obra creadora.

Dios descansa después de haber concluido todo su proceso creativo e introduce un día especial, el séptimo, para que nosotros podamos hacer lo mismo. Dios apunta hacia vidas equilibradas donde toda la creación alterna ritmos de creación y descanso.

No deja de ser curioso que una de las palabras que usamos para definir ese tiempo que no trabajamos sea recreación que el diccionario define como crear de nuevo, divertirse, animarse, disfrutar. 

Eso apunta a que si el Señor vio la necesidad de introducir ese ritmo en la dinámica de la creación nosotros no debemos de obviarlo ni mucho menos no practicarlo. En una sociedad en la que el trabajo duro, el estrés, la saturación de actividades, las agendas repletas son valoradas y signo de ser personas importantes, la Palabra nos invita al equilibrio y el descanso y al disfrutar de la vida por medio del reposo.

Como seguidores de Jesús deberíamos de introducir ese valor bíblico en nuestros estilos de vida teniendo los suficientes espacios para el descanso y la recreación y nuestros líderes e iglesias deberían de ser cuidadosos en no convertir el día de reposo en un día que añade mucha más tensión a la que la mayoría de los mortales ya padecemos.



Luego, Dios el Señor dijo: "No es bueno que el hombre esté solo"

Me sorprende esta declaración del Señor después de que en el capítulo primero uno de los mensajes repetido con frecuencia es la bondad de todo aquello hecho por Dios.

Creo que aquí el sentido de no es bueno sería más bien el de no es conveniente, no es lo adecuado, no es, sencillamente, lo mejor.

Esto indica que Dios decidió, por la razón que sea, que hay una serie de necesidades del ser humano que Él no puede satisfacer y que, consecuentemente, ha señalado que sean satisfechas por otros seres humanos.

Esta afirmación del Señor en el libro de Génesis nos habla del carácter comunitario del ser humano y la necesidad que todos nosotros tenemos de los otros para poder ser personas completas y ver todas nuestras necesidades cubiertas.

Posteriormente, en el Nuevo Testamento, veremos que somos salvados de forma individual, cierto, pero para ser agregados y formar parte de una familia, de un pueblo, de una comunidad. No existe tal cosa como como una fe y un seguimiento de Jesús individual, solitario y personal, siempre ha de darse en el contexto de la comunidad.

Al pensar en la dimensión comunitaria viene a mi mente una pregunta que, con demasiada frecuencia, obviamos ¿Qué aporto yo a la comunidad? ¿Qué tengo yo que pueda bendecir a otros? ¿Qué necesidades soy responsable de ministrar? A menudo nos acercamos a la dimensión comunitaria pensando únicamente en los beneficios que la misma me podrá reportar, sin pensar en cuáles son las bendiciones y la contribución que yo puedo dar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada