LECTURA DIJOUS 31/8/17 2a TESSALONICENCS 3 i ÈXODE 5


Dijous 31 d’Agost

2ª Tesalonic. 3
Finalment, germans, pregueu per nosaltres, perquè la paraula del Senyor es difongui i sigui glorificada, tal com ho és enmig vostre, i perquè siguem alliberats dels homes malignes i dolents: no tothom arriba a creure. El Senyor és fidel. Ell us enfortirà i us guardarà del Maligne. De fet, us tenim tota la confiança en el Senyor: sabem que tot el que us manem, ho feu i ho fareu. Que el Senyor encamini els vostres cors cap a l'amor a Déu i cap a la perseverança que ens ve del Crist.
Germans, en nom de nostre Senyor Jesucrist, us manem que us aparteu de qualsevol germà que visqui desvagat i no segueixi l'ensenyament que us vam donar.
Tots sabeu què heu de fer per a imitar el nostre exemple. Entre vosaltres no vivíem desvagats ni demanàvem que ens alimentéssiu de franc, sinó que amb penes i fatigues treballàvem nit i dia per no ser una càrrega a ningú. I no perquè no tinguéssim dret a ser mantinguts, sinó perquè volíem donar-vos un exemple a imitar. 10 De fet, quan érem entre vosaltres us repetíem aquesta norma: «Qui no vulgui treballar, que no mengi.» 11 És que sentim a dir que alguns de vosaltres viuen desvagats, sense treballar i ficant-se on no els demanen. 12 A tots aquests, els manem i els recomanem en nom de Jesucrist, el Senyor, que treballin en pau per guanyar-se el pa que mengen.
13 I vosaltres, germans, no us canseu de fer el bé. 14 Si algú no segueix la norma que us donem en aquesta carta, assenyaleu-lo amb el dit i no hi tingueu més tractes; així s'avergonyirà de la seva actitud. 15 Tanmateix, no el tingueu per un enemic; amonesteu-lo només com un germà.
16 Que el mateix Senyor de la pau us doni la seva pau en tot moment i de tota manera. El Senyor sigui amb tots vosaltres.
17 Aquesta salutació l'escric jo mateix, Pau. Signo així totes les cartes. Aquesta és la meva lletra.
18 Que la gràcia de nostre Senyor Jesucrist sigui amb tots vosaltres.


Èxode 5

Después de esto, Moisés y Aarón se fueron a ver al faraón y le dijeron: Esto dice el Señor, Dios de Israel: deja salir a mi pueblo para que celebre en mi honor una fiesta en el desierto Pero el faraón respondió: ¿Quién es el Señor para que yo lo obedezca y deje salir a los israelitas? Ni conozco al Señor, ni dejaré salir a los israelitas. (Éxodo 5:1-2)


Cualquier seguidor de Jesús leyendo este pasaje desarrolla un antagonismo natural y una actitud de juicio hacia faraón, el rey de Egipto. Lo percibimos como un tirano malvado desobediente a la voz del Señor. Sin embargo ¿no es natural su actitud? ¿Cómo reaccionaríamos nosotros si estuviéramos en su lugar? Somos los gobernantes de un país que tiene una buena parte de su economía basada en la esclavitud; un buen día alguien se nos presenta y pide que liberemos a toda la mano de obra gratuita que nos genera enormes beneficios económicos. Todo ello sin tener en cuenta las implicaciones políticas y militares que aquello podría traer para la nación. Me temo que, si lo miro desde el punto de vista lógico, mi reacción sería similar. Si lo valoro sin tener en cuenta la perspectiva espiritual que tengo como seguidor del Maestro, con gran probabilidad haría lo mismo; había intereses económicos, sociales, políticos y militares que proteger.


Tal vez somos más similares a faraón de lo que a primera vista parece; mucho más de lo que pensamos y queremos aceptar. Cuando observo con más detenimiento a este personaje veo alguien que dice ¡No! a Dios porque las demandas del Señor ponen en jaque sus intereses. Esta, en mi humilde opinión, es la esencia de la situación del rey de Egipto; una obediencia que atenta contra mis intereses.

¿Cuántas veces no es este el dilema de la obediencia que me exige el Señor a mí mismo como hijo suyo? No obedezco al Maestro porque según mi criterio y opinión no me conviene ¿O existen otras razones? No lo hago porque puede implicar cambios en mi estilo de vida; mis prioridades, relaciones, valores, motivaciones y actitudes tienen que ser alteradas y no estoy dispuestos a llevarlo a cabo. Y cuando lo pienso bien tengo buenas razones para ello, podría perfectamente argumentar con el Señor como lo hizo faraón. En resumidas cuentas el rey de Egipto me plantea el reto de la obediencia cuando esta confronta mi estilo de vida y me demanda cambio. Salvando la distancia temporal y situacional, no estamos tan lejos del reto que tuvo que enfrentar aquel hombre.

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