LECTURA DILLUNS 21/8/17 2a JOAN 1 i GÈNESI 46


Dilluns 21 d’Agost

2ª Joan 1
L'ancià a la Senyora, elegida de Déu, i als seus fills. Us estimem en la veritat, jo mateix i tots els qui han arribat al coneixement de la veritat. I ens mou a estimar-vos, la veritat que està en nosaltres i que estarà amb nosaltres per sempre. De part de Déu Pare i del seu Fill Jesucrist, hi haurà amb nosaltres gràcia, misericòrdia i pau, plenes de veritat i d'amor.
M'ha omplert de goig trobar alguns dels teus fills que es comporten d'acord amb la veritat, seguint el manament que hem rebut del Pare. Però ara, Senyora, t'ho demano: estimem-nos els uns als altres. El que t'escric no és cap manament nou: és el manament que tenim des del principi. Estimar vol dir comportar-se d'acord amb els manaments de Déu. Aquest és el manament que heu de seguir, tal com l'heu sentit des del principi.
Pel món corren molts impostors: no confessen que Jesucrist s'hagi fet realment home. Els qui diuen això són l'Impostor i l'Anticrist. Estigueu alerta a no perdre el fruit del nostre treball, perquè un dia en pugueu rebre una plena recompensa. Tothom qui va massa enllà i no es manté en la doctrina del Crist, no posseeix Déu. Però aquell qui s'hi manté, posseeix tant el Pare com el Fill. 10 Si algú us ve a trobar i no sosté aquesta doctrina, no l'acolliu a casa vostra ni el saludeu, 11 perquè els qui el saludessin tindrien part en les seves males obres.
12 Tinc moltes coses per dir-vos, però ara no vull fer anar el paper i la tinta: espero venir-vos a trobar i parlar personalment amb vosaltres, i així la nostra joia serà completa.
13 Et saluden els fills de la teva germana, l'elegida.


Gènesi 46

Esa noche Dios habló a Israel en una visión.



El Señor le habla a Jacob cuando este va de camino hacia Egipto para reunirse con su hijo José y establecerse allá.

Esto me ha hecho pensar acerca del tema de Dios hablando y nosotros escuchando. Tanto en el Antiguo como en el Nuevo Testamento es habitual ver que el Señor habla a través de visiones y sueños. También sucede que aquellos que las reciben, como en el caso de Samuel, no sepan discernir la voz del Señor aunque la escuchen.



La estructura teológica en la que fui educado me enseñó que cuando el canon de la Escritura se complete acabaron los sueños, las visiones y las profecías. No sé de dónde se sacaron esa conclusión los sabios doctores de la iglesia pero, en aquel tiempo, me pareció consistente, así lo creí y, por tanto, nunca esperé que el Señor me hablara por esos medios y siempre sospeché cuando alguien me indicaba que le había sucedido. Afortunadamente hoy me he liberado de esas limitaciones y creo que Dios no tiene la necesidad ni la obligación de someterse a mis esquemas ¿o debería decir prejuicios? teológicos. Por tanto, quiero, y de hecho lo estoy, abierto a que el Señor me hable como quiera.



El otro punto es escuchar, es tener la disponibilidad para identificar la voz del Señor en medio de las muchas voces que pugnan por captar mi atención. Escuchar es un hábito que se aprende. Escuchar implica disposición, disciplina y actitud. Para poder escuchar es preciso una actitud correcta del corazón -disponibilidad a obedecer- y un pararse en el ritmo cotidiano de la vida para poder identificar la voz del Señor.


En un chiste publicado en un diario español aparecía Dios hablando con un ángel. El Señor, con rostro compungido le decía al ángel: el problema no es que yo no hable, el problema es que aquí nadie escucha. Esto nos puede pasar incluso a los seguidores de Jesús, podemos estar demasiado ocupados en nuestros negocios -todos ellos legítimos, por supuesto- como para escuchar la voz del Padre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada