Dimarts 29 d’Agost
2ª Tesalonic. 1
1 Pau, Siles i Timoteu, a l'església dels tessalonicencs, que viu en Déu, el nostre Pare, i en Jesucrist, el Senyor. 2 Us desitgem la gràcia i la pau de part de Déu, el nostre Pare, i de Jesucrist, el Senyor.
3 Sempre hem de donar gràcies a Déu per vosaltres, germans. És just que ho fem, perquè la vostra fe va creixent i l'amor que us teniu augmenta en cada un de vosaltres. 4 Davant les altres esglésies de Déu, ens sentim orgullosos de vosaltres per la perseverança i la fe amb què suporteu les persecucions i les tribulacions. 5 Això és senyal que Déu farà justícia i que sereu trobats dignes del Regne de Déu pel qual ara sofriu. 6 Perquè és just que Déu faci passar tribulacions als qui ara us en fan passar, 7 i que vosaltres, els qui esteu atribolats, trobeu el repòs juntament amb nosaltres, el dia que Jesús, el Senyor, es manifestarà. Vindrà des del cel, acompanyat dels seus àngels poderosos 8 i enmig d'un foc ardent, per demanar comptes als qui no reconeixen Déu i no accepten l'evangeli de Jesús, nostre Senyor. 9 El seu càstig serà la perdició eterna, allunyats de la presència del Senyor i de la seva gloriosa majestat. 10 Ell vindrà aquell dia per ser glorificat enmig dels seus sants i per ser honorat enmig de tots els qui hauran cregut. I també vosaltres heu cregut el nostre testimoniatge!
11 Per tot això, sempre preguem per vosaltres, perquè el nostre Déu us faci dignes de la vocació que heu rebut; que amb el seu poder dugui a terme la vostra decisió d'obrar el bé i faci activa la vostra fe. 12 Així el nom de Jesús, nostre Senyor, serà glorificat en vosaltres, i vosaltres en ell, per la gràcia del nostre Déu i de Jesucrist, el Senyor.
Èxode 3
Entonces Moisés
preguntó a Dios: ¿Quién soy yo para presentarme al Faraón y sacar
de Egipto a los israelitas? (Éxodo 3:11)
Moisés recibe un llamado poco frecuente, sacar de Egipto al pueblo de
Israel. A estas alturas es un hombre de edad avanzada, exiliado de su tierra
natal y su gente y que ha intentado rehacer su vida en Madián. Lejos quedan los
días en que intentó suavizar la situación de sus hermanos por medio de la
violencia. Del desarrollo del pasaje podemos deducir que Moisés debió de
llevar a cabo una rápida valoración de la oferta que Dios le presentaba. Evaluó
la situación, sopesó los puntos a favor y los puntos en contra, pensó en las
posibles implicaciones que tendría el llevar a cabo la misión y, sin duda,
debió de pasarle por su cabeza el precio personal que debería de pagar para ser
obediente a la misión propuesta por Dios.
Moisés reaccionó de una manera muy lógica, le presentó a Dios
tantas objeciones como pudo para no aceptar la misión. Un análisis de
las mismas en los capítulos tres y cuatro nos muestra que todas eran dignas de
ser tenidas en cuenta, todas eran muy razonables y tenían su fundamento. La
primera de estas objeciones era su indignidad para la tarea. Moisés
tenía razón, no era digno. Su pasado tenía serías áreas de oscuridad y su
presente era el de un vulgar pastor en una tierra desértica. Puedo imaginar que
en su mente se agolparon todas las deficiencias de carácter, todos aquellos
aspectos de su vida e historia que le invalidaban objetivamente para la tarea
encomendada. Tenía toda la razón; sólo que no entendía -todavía- que el llamado
era por gracia, es decir, a pesar de y no debido a. Dicho de otro modo, nadie
es digno del llamado del Señor y verlo de otro modo es ridículo.
Que veo en el espejo de Moisés. Mi propia indignidad para el servicio.
Mi propia realidad de que sirvo al Señor no debido a lo que soy (mis títulos
universitarios, teológicos, mis competencias profesionales, los libros que
he escrito, el impacto que he tenido, las capacitaciones que he desarrollado),
sino a pesar de todo lo que soy (un seguidor de Jesús con áreas oscuras,
imperfecciones, luchas, tentaciones; en definitiva, alguien todavía en
proceso). Porque el llamado de Dios a todos sus seguidores está basado en su
gracia, su amor y aceptación incondicional; nunca tiene nada que ver con la
presencia o ausencia de méritos por nuestra parte.
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