LECTURA DIVENDRES 28/9/18: ISAÏES 65 i EFESIS 3:12


Divendres 28 de Setembre



Isaïes 65
«Jo, el Senyor,
he respost
als qui no em consultaven,
m'he deixat trobar
pels qui no em cercaven.
A una nació
que no invocava el meu nom,
li he dit:
"Aquí em teniu, aquí em teniu!"
Tot el dia tinc les mans esteses
cap a un poble rebel,
que va per mals camins
i segueix els seus capricis.
És un poble que em provoca
adorant altres déus sense parar:
en els jardins sagrats
immolen víctimes
i cremen perfums
sobre altars d'encens;
s'asseuen dins les coves sepulcrals,
passen la nit en aquests antres,
mengen carn de porc sacrificada
i suquen en plats de carn impura.
Després diuen a l'altra gent:
"Aparteu-vos,
no us acosteu,
que sóc persona sagrada."
»Per tot això
estic encès d'indignació,
és un foc que crema tot el dia.
Que sàpiguen que ho tinc tot escrit!
No ho passo per alt,
els ho faré pagar:
aquests pagaran alhora
les seves culpes
i les culpes dels seus pares.
Ho dic jo, el Senyor.
Aquells oferien sacrificis
a dalt de les muntanyes,
m'ofenien sobre els turons.
Ara, aquests pagaran
les pròpies malifetes,
tal com aquells van pagar les seves.»
Això diu el Senyor:
«Els qui troben most en un raïm diuen:
"No el deixeu perdre,
que promet bon vi."
Això mateix faré jo
amb els meus servents:
no deixaré que es perdi tot el poble.
Donaré una descendència
al poble de Jacob i de Judà,
que posseirà les meves muntanyes.
Les posseiran els meus elegits,
els meus servents hi habitaran.
10 La plana de Saron
serà una cleda d'ovelles,
la vall d'Acor
serà un clos per a les vaques:
els qui em cerquen
en rebran el benefici.
11 »Però als qui m'heu abandonat
a mi, el Senyor,
i heu oblidat la meva muntanya santa,
als qui pareu taula a Gad,
déu de la sort,
i vesseu libacions en honor de Mení,
déu del destí,
12 jo us destino a morir per l'espasa:
tots haureu d'agenollar-vos
i us degollaran.
Quan jo us cridava, no em responíeu;
quan us parlava, no m'escoltàveu.
Fèieu allò que em disgusta,
preferíeu el que em desplau.
13 Ara, doncs, jo, el Senyor, Déu sobirà,
us faig saber això:
Els meus servents menjaran,
i vosaltres passareu fam;
els meus servents podran beure,
i vosaltres passareu set;
els meus servents viuran feliços,
i vosaltres estareu avergonyits;
14 els meus servents cridaran de goig
amb l'alegria al fons del cor,
i vosaltres cridareu de dolor,
xisclareu destrossats.
15 Els meus elegits
pronunciaran el vostre nom,
però tan sols quan maleeixin dient:
"Que el Senyor, Déu sobirà,
et faci morir com a tal i tal d'ells!"
En canvi, a favor dels meus servents,
serà invocat un altre nom:
16 arreu de la terra,
el qui vulgui ser beneït,
ho serà pel nom
del "Déu veritable",
i el qui juri,
també ho farà per aquest nom.»
«Tothom oblidarà
els desastres del passat,
els meus ulls no els tornaran a veure.
17 Crearé un cel nou i una terra nova.
Ningú no es recordarà del passat,
no hi pensarà mai més.
18 Alegreu-vos,
exulteu amb una joia eterna
pel que jo crearé:
crearé una Jerusalem joiosa,
el seu poble desbordarà d'alegria.
19 Jo mateix exultaré per Jerusalem
i m'alegraré pel meu poble.
No s'hi sentirà mai més cap plor
ni cap crit de dolor.
20 Ja no hi haurà nadons
que visquin pocs dies,
ni adults que no arribin
a una llarga vellesa.
Morirà jove qui mori a cent anys,
i tindran per maleït
el qui no hi arribi.
21 Construiran cases i les habitaran,
plantaran vinyes
i en menjaran els fruits.
22 No edificaran
perquè un altre hi habiti,
ni plantaran perquè un altre mengi.
El meu poble viurà tant
com els arbres que haurà plantat;
els meus elegits veuran com envelleix
l'obra de les seves mans.
23 No treballaran en va,
no infantaran
per veure morir els fills.
Són un llinatge
que jo, el Senyor, beneeixo:
viuran plegats
amb els seus descendents.
24 Abans que m'invoquin,
ja els respondré,
i encara pregaran
que ja els hauré escoltat.
25 Llops i anyells
pasturaran ben avinguts,
el lleó menjarà palla com el bou,
i les serps s'alimentaran de pols.
Ningú no farà mal ni destrosses
en tota la meva muntanya santa.
Ho dic jo, el Senyor.»


Gracias a Él y mediante la fe, podemos acercarnos a Dios libre y confiadamente. (Efesios 3:12)



El grupo de compañías aéreas con las que viajo habitualmente tiene para sus clientes preferenciales un servicio que recibe el nombre de Sky Priority y cuyo logo aparece al comienzo de esta entrada. Como ellos mismos dicen es todo un mundo de servicios y privilegios que puedes gozar cuando tienes la necesidad de volar; mostradores exclusivos para facturación, servicio exprés a través de la seguridad de los aeropuertos, acceso a las salas VIP mientras esperas la salida de tu vuelo, embarque prioritario, los mejores asientos y cuando llegas al destino tu equipaje sale antes y no tienes que esperar tanto. Hay que reconocer que cuando uno puede usar esos servicios se siente privilegiado y agradecido, hace más agradable la pesada tarea de tener que viajar de forma habitual por trabajo, no de vacaciones.

Por eso al leer las palabras del apóstol Pablo a los efesios me di cuenta que todos y cada uno de los seguidores de Jesús tenemos Sky Priority permanente en nuestro acceso al Señor. Con Él no hay filas, demoras o tratamiento de segunda clase -el típico que recibimos los que viajamos en clase económica-. Todos los privilegios de tener una relación con el Señor están siempre disponibles para todos y cada uno de nosotros, podemos usarlos siempre y cuando lo deseemos, siempre y cuando lo necesitemos, sin límites ni restricciones. Somos los VIP del Reino de los cielos y es lastimoso con qué poca frecuencia usamos esos servicios a los que tenemos derecho. 


¿Qué puedes hacer para mejorar tu uso de la línea Sky Priority?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada