Dissabte 14 d’Abril
2ª Reis 16
1 L'any disset del regnat de Pècah, fill de Remaliahu, Acaz, fill de Jotam, començà a ser rei de Judà.
2 Acaz tenia vint anys quan començà a regnar. Va regnar setze anys a Jerusalem. No es va comportar com David, el seu avantpassat. No va plaure al Senyor, el seu Déu,
3 i va seguir l'exemple dels reis d'Israel, fins al punt de cremar el seu propi fill en sacrifici, seguint una pràctica abominable de les nacions que el Senyor havia desposseït del país per donar-lo als israelites.
4 Oferia sacrificis i cremava ofrenes en els recintes sagrats i sota de tots els arbres frondosos.
5 Llavors Ressín, rei dels arameus, i Pècah, fill de Remaliahu, van pujar a Jerusalem per atacar-la; la van assetjar, però no la pogueren conquerir.
6 Per aquell temps, Ressín, rei dels arameus, va reconquerir Elat per als edomites: va expulsar d'Elat els de Judà, i s'hi van establir els edomites, que s'hi han quedat fins al dia d'avui.
7 Acaz va enviar ambaixadors al rei d'Assíria, Tiglat-Pilèsser, per dir-li:
--Sóc servent teu i fill teu. Vine a alliberar-me de les mans del rei dels arameus i del rei d'Israel, que s'han alçat contra mi.
8 Acaz va aplegar la plata i l'or que hi havia al temple del Senyor i al tresor del seu palau, i ho envià tot com a present al rei d'Assíria.
9 Aquest el va escoltar. Va atacar Damasc, la va conquerir, deportà els seus habitants a Quir i féu matar Ressín.
10 El rei Acaz va anar a Damasc a presentar-se al rei d'Assíria Tiglat-Pilèsser. Allà va veure l'altar que hi havia i va enviar-ne un model i un plànol al sacerdot Urià perquè en fes un d'igual.
11 El sacerdot Urià va construir l'altar d'acord amb les instruccions enviades pel rei Acaz i ho va fer abans que aquest tornés de Damasc.
12 Quan el rei arribà de Damasc i veié l'altar, va pujar-hi,
13 hi va oferir el seu holocaust i la seva ofrena, va fer-hi la seva libació i va escampar al voltant de l'altar la sang dels seus sacrificis de comunió.
14 L'altar de bronze que hi havia a la presència del Senyor, Acaz el va fer enretirar de davant del santuari, del lloc on havia quedat entre el nou altar i el santuari del Senyor, i el va fer col·locar a un costat, al nord de l'altre altar.
15 Després el rei Acaz va donar al sacerdot Urià aquesta ordre:
--Crema l'holocaust del matí i l'ofrena del capvespre, l'holocaust del rei i la seva ofrena, l'holocaust i l'ofrena de tota la gent del poble damunt l'altar gran. Vessa-hi també les seves libacions i escampa al voltant d'aquest altar la sang de tots els holocaustos i la de tots els sacrificis. I, pel que fa a l'altar de bronze, ja decidiré.
16 El sacerdot Urià va complir tot el que el rei Acaz li havia ordenat.
17 El rei Acaz va fer arrencar els plafons de les peanyes i retirà les piques que hi havia al damunt. Va fer baixar l'anomenat «Mar» de bronze de sobre els vedells de bronze que el sostenien i va col·locar-lo sobre un paviment de pedra.
18 En el temple del Senyor va tancar els accessos exteriors del pòrtic del dissabte i de l'entrada reial, per sostreure'ls al rei d'Assíria.
19 La resta de la història d'Acaz consta en la Crònica dels reis de Judà.
20 Acaz va morir i es va reunir amb els seus pares; fou enterrat amb ells a la ciutat de David. El va succeir el seu fill Ezequies.
Jesús. Dios, Padre I. Juan 14: 9
Jesús li respon:
--Felip, fa tant de temps que estic amb vosaltres, i encara no em coneixes? Qui m'ha vist a mi ha vist el Pare. Com pots dir que us mostri el Pare?
Si Dios es como
Jesús mirando a este último podemos hacernos una imagen más nítida y
precisa de cómo es Él. El Maestro nos enseñó que Dios es un padre. Este era un
concepto totalmente ajeno al judaísmo de la época de Jesús. De hecho, en
la oración conocida como el Padrenuestro, se refiere a Dios como papá
o papaíto. Una denominación tremendamente íntima y cariñosa y que nuestras
Biblias han traducido por el más formal término "padre". Que Dios sea
un padre es a la vez una buena y mala noticia.
Es mala porque como ya
vimos nuestra tendencia es a proyectar sobre la divinidad nuestras propias
imágenes y realidades humanas. La experiencia que hayamos tenido con
nuestro progenitor físico, la relación que hayamos mantenido con él puede ser
la base sobre la cual construyamos nuestra imagen de Dios como padre. El Señor
se convertiría de este modo en nuestro padre amplificado y, como ya comenté
anteriormente, no importa si nuestra concepción de Dios es falsa
o correcta, es con la misma que nos relacionamos. Si nuestro padre ha sido
abusivo, indiferente, ausente, estricto, poco amoroso; si nunca nos ha
expresado amor, aceptación incondicional, refuerzo o apoyo; Si nunca ha
reconocido nuestros logros pero puntualmente ha señalado cada error fuera
éste pequeño o grande, existen muchas posibilidades que así veamos a nuestro
Padre celestial y en base a esa imagen construyamos nuestra relación personal
con Él.
Pero la buena noticia
es que Dios no es ese tipo de padre que tal vez marcó nuestra relación. Él es
el verdadero padre y, consecuentemente, es el modelo original de aquello que la
paternidad debiera haber sido y el pecado hizo imposible al corromper todas las
dimensiones de la vida humana. La paternidad del Señor debería de
proyectarse sobre todos nosotros padres y servirnos de modelo e inspiración de
lo que deberíamos ser. En vez de proyectar nuestras frustradas experiencias de
paternidad sobre Dios deberíamos redimir el rol paterno proyectando al Padre
celestial en nuestro hacer como padres. Para muchos de nosotros entender la
paternidad de Dios nos servirá para ver de dónde nuestros progenitores, con
todas sus limitaciones, extrajeron su inspiración. Para otros esta comprensión
de Dios como papá servirá para poder experimentar con Él lo que nunca pudimos
experimentar con nuestros progenitores terrenales por muchas y variadas
razones. Será una redención y reivindicación del rol paterno.
Necesitamos pues ir a
la Escritura para ver cómo Jesús describió a papá Dios.
Piensa en tu relación con tu padre ¿Hasta que
punto tu visión del Señor -no la teórica, sino la real- está condicionada por
esa relación? ¿En qué te beneficiaría descubrir la autentica paternidad de
Dios?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada