LECTURA DIVENDRES 19/5/17 1ª CORINTIS 13 i SALM 119:113-128

Divendres 19 de Maig
1ª Corintis 12:31b i 13
I ara us vull mostrar un camí incomparablement més alt.
Si jo parlés els llenguatges dels homes i dels àngels però no estimés, seria com una esquella sorollosa o un címbal estrident. Si tingués el do de profecia i penetrés tots els designis amagats de Déu i tot el coneixement, si tingués tanta fe que fos capaç de moure les muntanyes, però no estimés, no seria res. Si repartís tots els meus béns als pobres, fins i tot si em vengués a mi mateix per esclau i tingués així un motiu de glòria, però no estimés, de res no em serviria.
El qui estima és pacient, és bondadós; el qui estima no té enveja, no és altiu ni orgullós, no és groller ni egoista, no s'irrita ni es venja; no s'alegra de la mentida, sinó que troba el goig en la veritat; tot ho excusa, tot ho creu, tot ho espera, tot ho suporta.
L'amor no passarà mai. Vindrà un dia que el do de profecia serà inútil, que el do de parlar en llengües s'acabarà, que el do de conèixer serà també inútil. Ara els nostres dons de coneixement i de profecia són limitats. 10 Però quan vindrà allò que és perfecte, serà inútil allò que és limitat. 11 Quan era un infant, parlava com un infant, pensava com un infant, raonava com un infant; però d'ençà que sóc un home, tinc per inútil el que és propi dels infants. 12 Ara hi veiem de manera fosca, com en un mirall poc clar; després hi veurem cara a cara. Ara el meu coneixement és limitat; després coneixeré del tot, tal com Déu em coneix. 13 Mentrestant, subsisteixen la fe, l'esperança i l'amor, tots tres; però l'amor és el més gran.

Salm 119: 113-128
LETRA S
Mientras tomaba mi café matutino escuchaba las noticias que hablaban de las dificultades de la economía española y del posible desastre del sistema de pensiones en unos pocos años, a menos que se introduzcan las reformas pertinentes.

Pensaba en mi situación personal y la inseguridad económica que nuestro sistema de financiación supone, cosa que se agudiza cuando te vas haciendo más y más viejo como es mi caso.

No es difícil dejarse llevar por el pánico y proyectarse hacia un futuro sombrío, inseguro e incluso lleno de privaciones. Fue entonces cuando me encontré con las palabras del poeta y su declaración de confianza y esperanza en Dios y eso, debido a que Él es mi refugio.

Al final todo es una cuestión de confianza y esperanza. La pregunta clave es en qué o quién está basada o depositada mi confianza y esperanza. Pienso en algunos de mis amigos americanos que habían basado ambas cosas en sus planes de pensiones que quebraron debido a la especulación salvaje de Wall Street.

He acabado la reflexión hablando con el Señor, exponiéndole mis miedos y expresándole que quiero depositar mi confianza y esperanza en Él, con la seguridad de que no seré defraudado.

LETRA A
El proceso ha sido el siguiente, leer la estrofa, fijarme en la primera frase, practico la justicia y el derecho y pensar en la figura de Martin Luther King y su lucha por los derechos de los negros y en contra de la segregación racial en los Estados Unidos en la década de los sesenta.

Luther, pastor bautista y defensor de la no violencia, siempre manifestó que era su fe la que lo empujaba a su lucha en pro del derecho y la justicia. Entendió que este mundo no era el que Dios había diseñado sino el que el pecado, nuestro egoismo, rebelión y declaración de independencia con respecto a Dios había formado.

Porque Dios es justo espera de mí involucración en todo tipo de lucha por la justicia y el derecho. Porque Dios no se complace con el status quo del mundo espera de mí una santa inconformidad y rebeldía.

Este salmo me desafía a vivir practicando el derecho y la justicia en imitación del carácter de Dios.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada