LECTURA DIVENDRES 2/6/17 2ª CORINTIS 9 i SALM 128


Divendres 2 de Juny

2ª Corintis 9
No cal que us escrigui sobre l'ajuda a favor del poble sant de Jerusalem. Conec la vostra bona voluntat i me n'he gloriat davant els germans de Macedònia. Els he dit: «Els germans d'Acaia estan a punt des de l'any passat.» Així el vostre zel ha estimulat molts d'ells. Ara, però, us envio aquests germans perquè en aquesta qüestió no resultin infundats els meus elogis i perquè, tal com he anat dient, estigueu realment a punt. Si els de Macedònia que m'acompanyin us trobaven desprevinguts, nosaltres, i encara més vosaltres, quedaríem avergonyits en tot aquest afer. Per tant, he cregut necessari demanar a aquests germans que vinguessin a Corint abans de venir-hi jo i comencessin a recollir l'ofrena generosa que havíeu promès; tan bon punt estigui preparada, es podrà dir que és realment una ofrena generosa i no una mesquinesa.
Recordeu-ho: el sembrador mesquí tindrà una collita mesquina, el sembrador generós la tindrà generosa. Que cadascú doni allò que de cor ha decidit, no de mala gana ni per força, perquè Déu estima el qui dóna amb alegria. Déu és prou poderós per a omplir-vos de gràcies de tota mena i fer que tingueu sempre tot el que necessiteu amb prou abundància per a practicar tota mena d'obres bones. Tal com diu l'Escriptura: Ho ha repartit, ho ha donat als pobres; la seva bondat dura per sempre. 10 El qui proveeix el sembrador de gra per a la sembra i dóna pa per a menjar, també us proveirà abundosament de llavor i farà créixer els fruits de la vostra bondat. 11 Déu us enriquirà en tot perquè sigueu del tot generosos; així, en virtut de la nostra intervenció, molts li donaran gràcies. 12 En efecte, aquest servei d'ajuda no tan sols satisfarà les necessitats dels qui pertanyen al poble sant, sinó que també serà una font abundant d'accions de gràcies a Déu. 13 Apreciant el vostre servei en allò que val, ells glorificaran Déu per l'obediència que professeu a l'evangeli del Crist i per la generositat que us fa solidaris amb ells i amb tothom. 14 I quan preguin per vosaltres demostraran l'afecte que us tenen recordant la gràcia incomparable que Déu us ha concedit. 15 Donem gràcies a Déu pel seu do inefable!


Salm 128

¡Dichoso el que respeta al Señor
y sigue sus caminos!
Comerás del trabajo de tus manos,
¡dichoso tú, que te irá bien!


Hay pasajes del Antiguo Testamento. este es uno de ellos, que me dejan perplejo. En ellos se promete prosperidad y bendición casí sin límite para el creyente y el que confía en Dios. Pareciera que la fe es un seguro contra el sufrimiento, la pobreza, los problemas y las dificultades de la vida. De hecho, incluso se ha desarrollado toda una teología que asegura las bendiciones sin límite de Dios sobre la vida de sus hijos.
Es por eso que estos pasajes me dejan perplejo, porque cuando miro a los hombres y mujeres de la Biblia veo que muchos de ellos pasaron por problemas, sufrimientos y dificultades sin límite que no parecen coincidir con esta idea de bendición perpetua y constante. Pienso en José, Job, Abel, los profetas, David y, además, el mismo Jesús, Dios hecho hombre, que sufrió y lo hizo de forma injusta e indebida, que llegó al punto de exclamar Dios mío, Dios mío, ¿Por qué me has desamparado?

De hecho, veo que a lo largo de la historia, muchos de los que han optado por seguir a Jesús han hecho una opción por el sufrimiento, el dolor y la persecución y, además, han hecho esta elección sabiendo claramente que al hacerla abrazaban esas "indeseadas" consecuencias. Esta es una realidad para todo aquel que se convierte en seguidor de Jesús en cualquier país de cultura musulmana.
Por eso, mientras leía las palabras del salmo 128 han venido a mi mente las dichas por el profeta Habacuc:

Aunque no eche brotes la higuera, ni den las vides ningún fruto;
aunque nada se espere del olivo, ni los labrantíos den para comer;
aunque no haya ovejas en el aprisco,ni queden vacas en los establos;

 aun así, yo me gozaré en el Señor, me alegraré en Dios, mi salvador.
El Señor, mi Dios, es mi fuerza.


La capacidad de gozarnos en el Señor, de disfrutar de Él y de la vida, no porque las cosas van bien, sino a pesar de que van mal.

Un principio

El gozo en la vida no depende de la bondad de las circunstancias, sino de la presencia de Dios en medio de ellas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada